استودیو مسیر

گرافیک، چاپ، طراحی، تبلیغات

استودیو مسیر

گرافیک، چاپ، طراحی، تبلیغات

رنگ قهوه ای در چرخ رنگ

الهام واعظ | دوشنبه, ۲۵ اسفند ۱۳۹۹، ۱۲:۰۲ ب.ظ | ۰ نظر

 گرچه رنگ قهوه ای در طول تاریخ با فقر در ارتباط بوده است ، اما این بیشتر به دلیل ارتباط آن با زندگی روستایی است. امروزه ، ارتباط با زندگی روستایی اغلب مثبت و مطلوب است ، و قهوه ای به مصرف کنندگان شهری کمک می کند احساس کنند که دوباره با طبیعت در ارتباط هستند.

در طراحی به عنوان یک رنگ خنثی در نظر گرفته میشود. گرمتر از رنگ سیاه است. اما مثل رنگ سیاه بی طرف است و در پس زمینه طراحیها استفاده میشود. همچنین کیفیتی دنج و گرم دارد و نشانی از باروری، رشد، راحتی و پرورش را نشان میدهد. با طبیعت همراه است و به آن روحیه ای سالم و خاکی می بخشد.

رنگ قهوه ای بر روی چرخ رنگ قرار ندارد و اغلب به عنوان سایه ای تیره از رنگ نارنجی معرفی می شود. بنابراین در ترکیب قهوه ای با سایر رنگها، باید به رنگهای مکمل و همنشین رنگ نارنجی توجه داشته باشیم.

به عنوان مثال رنگ آبی در روی چرخ رنگ در مقابل نارنجی قرار دارد و مکمل رنگ نارنجی است. ترکیب رنگهای آبی و قهوه ای ملایم مانند شتری، تعادل رنگهای گرم و سرد را ایجاد میکند و حالتی مانند تلفیق آسمان و زمین بدست می آید. گزینه مناسبی برای طراحی داخلی است.

همچنین رنگهای زرد و قرمز در کنار قهوه ای، پالتی مشابه رنگهای پاییزی دارد. این ترکیب رنگ دوستانه و همه کاره است.

استفاده از قهوه ای به تنهایی ، به عنوان تک رنگ یا انواع رنگ ها و سایه ها ، ایجاد طرحی است که مملو از خاکی و گرما باشد. البته در طراحی گرافیک این موضوع میتواند چالش برانگیز باشد ولی غیر ممکن نیست.

قهوه ای رنگی است که به طور گسترده در طبیعت دیده می شود - در خاک ، چوب و رنگ آمیزی پوست ، مو ، پوست و چشم حیوانات و انسان ها. از آنجا که در محیط های طبیعی بسیار معمول است ، چشم انسان به طور کلی قهوه ای را به عنوان یک رنگ خنثی درک می کند.

  • الهام واعظ

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی