استودیو مسیر

گرافیک، چاپ، طراحی، تبلیغات

استودیو مسیر

گرافیک، چاپ، طراحی، تبلیغات

زرد

الهام واعظ | يكشنبه, ۱۳ مهر ۱۳۹۹، ۰۳:۱۶ ب.ظ | ۰ نظر

رنگ در واقع برای ما انسانها حاوی معانی و اطلاعات خاصی است. این معانی از دو طریق به دست می آیند: یکی از طبیعت و معانی دیگر حالت سمبلیک دارند.

زرد رنگی است که بیشتر از همه به نور و گرما نزدیک است و روشن ترین رنگ بین کلیه ته رنگها ست. به طور کلی زرد نشان روشنی و نور است. رنگ آفتاب و گل نرگس است. از لحاظ سمبلیک با فهم و دانایی ارتباط دارد و نشان معرفت و دانش است.

اگر به صورت خالص و در مقیاس زیاد استفاده شود خسته کننده است و فضایی سنگین را بوجود میآورد. ولی اگر کمی با سفید مخلوط شود حالت لیمویی پیدا میکند و در حجم زیاد حالت سرخوشی و طراوت صبح را تداعی میکند.

زرد در طبیعت میتواند نشانه ای از پاییز و یا خشک شدن درختان و برگها نیز باشد. در کل نیروی زیادی دارد و برای برقراری ارتباط با شما پیش قدم میشود . به نظر کمی حسود می آید البته اگر کمی تیره شود.

در کارهای هنری و تبلیغات با احتیاط بیشتری باید استفاده شود و میتوان از سایر رنگهای کمکی برای هماهنگی بیشتر و تاثیر گذاری کمک گرفت.

  • الهام واعظ

رنگ

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی