رنگ در برند
انتخاب رنگ در لوگو بر اساس سلیقه و اینکه چه رنگی را دوست داریم، به نظر کار درستی نیست. لوگو شما قراره با افراد زیادی ارتباط برقرار کنه و در بعضی مواقع در فروش محصول اثر گذار باشه. فاکتورهای زیادی برای انتخاب رنگ درست، از نظر علمی وجود دارد، ولی باید در نظر داشته باشید علاوه بر این، ارتباط برقرار کردن با مخاطب در دنیای امروز حائز اهمیت است.
قبلا مفهوم هر رنگ را از نظر روانشناسی بررسی کردیم. حالا 5 موردی را بررسی میکنیم که در هنگام انتخاب رنگ برای برند مهم هستند.
1- جنسیت: محصول و برند برای خانمها طراحی شده و یا آقایان؟ زنانه است یا مردانه؟ یا هر دو
2- لحن: محصول یا برند بازیگوش است یا جدی؟ با چه لحنی صحبت میکنه؟ آموزشی است یا همدلانه؟
3- ارزش: ارزان است یا محصول لوکس و گران قیمتی است؟ قراره با مخاطبین بیشتری ارتباط برقرار کنه و یا با افراد کمتر
4- زمان: مدرن است یا کلاسیک؟ برند ما بیشتر از گذشته اهام گرفته و یا از آینده؟
5- انرژی: بلند پرواز است؟ یا فروتنانه و بی صدا؟
بررسی این 5 مورد، شناخت کلی نسبت به برند ما میده و در انتخاب رنگ میتونه کمک کننده باشه.