استودیو مسیر

گرافیک، چاپ، طراحی، تبلیغات

استودیو مسیر

گرافیک، چاپ، طراحی، تبلیغات

درصد رنگ در چاپ

الهام واعظ | يكشنبه, ۲۷ مهر ۱۳۹۹، ۱۱:۵۲ ق.ظ | ۰ نظر

یکی از عناصر مهم بصری، نقطه است. که اغلب به شکل دایره در طبیعت یافت میشود. خصوصیت مهم این عنصر بصری این است که، قابلیت هدایت و راهنمایی چشم را دارد. به این شکل که اگر تعداد نقاط زیاد شود، با یکدیگر ترکیب و همراه می شوند و می توانند تصور رنگمایه و  رنگ های مختلف در ذهن را پدید بیاورند، و این اساس فن تکثیر و چاپ است.

سورا نقاش امپرسیونیست فرانسوی، به این روش کار میکرد. او در حقیقت از چهار رنگ خالص استفاده کرده است، زرد، قرمز، آبی و سیاه که آنها را به صورت نقاط ریز روی تابلو به کار برده و در چشم بیننده نقاط رنگی مخلوط شده و به نظر می رسد روی تابلو انواع رنگها به کار رفته است. هر نقاط ریزتر و نزدیک تر به یکدیگر باشند این قابلیت افزایش می یابد.

بنابراین در صنعت چاپ با چهار رنگی اصلی، تمام کار چاپ انجام میشود. اگر رنگی را بخواهیم بسازیم، از این چهار رنگ اصلی کمک میگیریم. رنگ سفید، رنگ زمینه کاغذ است. مثلا برای ساختن رنگ سبز، از رنگهای آبی(Cyan ) و زرد( Yelow) استفاده میکنیم. درصد هر رنگ از 0 تا 100 است. حالا اینکه چه درصدی از رنگ زرد و یا آبی استفاده شود، بستگی به رنگ سبز مورد نظرمان دارد. و یا اگر رنگ صورتی را مد نظر داشته باشیم از رنگ قرمز( Magenta) استفاده می کنیم، ولی درصد پایین تری را برای این رنگ در نظر میگیریم.
بهتر است مجموع درصد یک رنگ از 260 بیشتر نشود. به این دلیل که کاغذهای تحریر، مقدار بیشتری رنگ را جذب می کنند. مجموع این اعداد سی درصد هنگام چاپ بالاتر می رود ، دیرتر خشک می شوند و مشکلاتی از قبیل پشت زدن رنگ ایجاد می کنند.

  • الهام واعظ

برند

رنگ

چاپ

گرافیک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی