استودیو مسیر

گرافیک، چاپ، طراحی، تبلیغات

استودیو مسیر

گرافیک، چاپ، طراحی، تبلیغات

تاثیر رنگ بر احساس (سردی و گرمی)

الهام واعظ | سه شنبه, ۶ آبان ۱۳۹۹، ۱۱:۲۸ ق.ظ | ۰ نظر

انسان به صورت غریزی میتواند، با کمک رنگها، سردی و گرمی را حس کند. انسان میتواند تا هفت درجه سرما و یا گرما را به وسیله احساسش در محیط کار حس کند.

رنگهای گرم مانند سبز،سبزآبی،  آبی بنفش به ما حسی از سرما را منتقل میکنند. و برعکس رنگهای گرم مانند قرمز، زرد، زرد نارنجی، قرمز نارنجی و بنفش قرمز حس گرما را در ما بوجود می اورند. همچنین رنگهای سرد، عمق و فضای بیشتری را نشان می دهند و ذورتر به نظر می رسند. رنگهای گرم به جلو می آیند و نزدیک تر دیده میشوند. از این برای نمایش پرسپکتیو و فضا بهره بگیریم.

ایتن در کتاب رنگ از آن به عنوان تضاد سرم و گرم نام میبرد. و این دو گروه رنگی را به این شکل مقایسه می کند:

.

در دکوراسیون داخلی بهتر میتوان از این موضوع استفاده کرد.  با استفاده از زمینه های رنگی گرم که کمی هم روشن تر شده باشند، فضاها را گرم تر و رسمی تر نشان داد. به عنوان مثال میتوان رنگ نارنجی را با مشکی مخلوط کرد و رنگ قهوه ای به دست آمده را با سفید روشن تر کنیم. در این صورت رنگ بژ گرمی خواهیم داشت که گرم و تابان است و برای فضای داخلی بناها مناسب است.

در طراحی، از این خصلت برای بیان مفهوم  و یا انتقال احساس و پیامی خاص، می توان کمک گرفت.

  • الهام واعظ

گرافیک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی