استودیو مسیر

گرافیک، چاپ، طراحی، تبلیغات

استودیو مسیر

گرافیک، چاپ، طراحی، تبلیغات

رنگ خاکستری

الهام واعظ | شنبه, ۱۰ آبان ۱۳۹۹، ۰۲:۰۶ ب.ظ | ۰ نظر

خاکستری از ترکیب رنگ سیاه و سفید و یا از ترکیب دو رنگ مکمل ساخته می شود. خاکستری رنگی است خنثی و شخصیت و زندگی خود را از رنگهای پیرامون خود کسب می کند. رنگیست خاموش و به سرعت تحت تاثیر رنگ مخالف قرار می گیرد. گاهی دارای آثار رنگ مکمل می شود. مثلا اگر در کنار رنگ نارنجی قرار بگیرد، کمی به سمت آبی متمایل می شود.

به علت هماهنگ شدن راحت آن با سایر رنگها، در دکوراسیون داخلی زیاد از آن استفاده می شود. سایه های روشن آن به فضا حسی از آرامش می دهد و سایه های تیره تر آن خاص بودن را تداعی می کند و موجب می شود بقیه رنگها خودشان را بهتر و با شدت بیشتری نشان دهند.

رنگ نارنجی تند و براق در کنار خاکستری پر رنگ با ته مایه زغالی می‌تواند یک آشپزخانه‌ی متمایز و بی نهایت پر انرژی را ایجاد کند. ترکیب صورتی و خاکستری به دلیل خاصیت ملایم خود برای فضا‌هایی مثل اتاق خواب که نیاز به آرامش بیشتری در آن در آن حس می‌شود گزینه بسیار مناسبی است و ترکیبی خاص، دوست داشتنی و آرامش بخش را فراهم می‌کند.

در پوشاک حس بی طرفی را نشان می دهد و به نظر می رسد افراد درونگراتر و کسانی که احساساتشان را کمتر نشان می دهند، از آن استفاده کنند.

در برند خاکستری متالیک بیشتر استفاده می شود و آینده نگر، مدرن و زیبا دیده می شود. در لوگو خودرو، از این رنگ بیشتر استفاده شده است. 

 

  • الهام واعظ

رنگ

طرح

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی