استودیو مسیر

گرافیک، چاپ، طراحی، تبلیغات

استودیو مسیر

گرافیک، چاپ، طراحی، تبلیغات

هم نشینی رنگها

الهام واعظ | پنجشنبه, ۱۵ آبان ۱۳۹۹، ۰۱:۰۹ ب.ظ | ۰ نظر

کتاب همنشینی رنگها از پروفسور هیداکی در زمینه انتخاب رنگ کمک مناسبی است. در این کتاب تقریبا دو هزار صفحه رنگی که از ترکیب دو، سه و یا چهار رنگ به نمایش درآمده. ابتدا از کنار هم قرار دادن رنگهای گرم و سرد و یا ترکیب های ارام و مهیج شروع می شود و در ادامه  رنگ های متضاد و مکمل و ... معرفی می شود.

از ترکیب رنگهای مینیاتو های و قالیهای ایرانی نیز در قسمتهایی از کتاب استفاده شده.

در مقدمه کتاب می خوانیم:

انتخاب رنگ برای دکوراسیون خانه، پوستر، جلد کتاب و ... چیزی فراتر از پسند شخصی است. ممکن است ما رنگی را دوست داشته باشیم ولی برای مخاطب این رنگ مورد پسند نباشد. آشنا شدن با رنگ هایی که کنار هم مناسب هست یک هنر و علم است.بعضی رنگ ها در کنار هم نمایش بهتری دارند و برخی دیگر به تنهایی، حامل پیام و حالت خاصی هستند.

برای شروع بهتر است از خودمان بپرسیم چه حسی را می خواهیم منتقل کنیم؟

می خواهیم به چشم بیاید یا فروتنانه و آرام باشد. میخواهیم سرما را منعکس کند و یا گرما را. لطافت و نرمی را نشان دهد یا مهیج باشد.

ترکیبات رنگی زیادی وجود دارد که برای هدف های ما مناسب باشند. هر چه سطح رنگ بزرگتر باشد، بعد و عمق بیشتری خواهد داشت. در اینگونه موارد می توان کمی از غلظت رنگ را کاهش داد، تا هویت رنگ حفظ گردد.

 

 

 

 

  • الهام واعظ

تبلیغات

رنگ

لوگو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی