استودیو مسیر

گرافیک، چاپ، طراحی، تبلیغات

استودیو مسیر

گرافیک، چاپ، طراحی، تبلیغات

مشکل تغییر رنگ در چاپ

الهام واعظ | سه شنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۹، ۱۰:۴۲ ق.ظ | ۰ نظر

جوهر چاپ با هر نوع از جنس کاغذ رفتار متفاوتی دارد. دانستن اطلاعات بیشتر در مورد کاغذی که در چاپگر استفاده می کنید، به شما کمک می کند تا نتایج بهتری در زمینه رنگی که چاپ می شود به دست آورید.

کاغذهای سفید موجود در بازار در تیره روشنی، ماتی و کدری، نرمی و یکنواختی با یکدیگر متفاوت هستند. این موضوع بر روی رنگ چاپ شده تاثیر گذار است.روی کاغذ روشن تر، رنگ زنده تری چاپ می شود ولی این کاغذها رنگ آبی بیشتری را منعکس می کنند . و کاغذ های سفید کرم نور گرم تری را نمایش می دهند.

صیقلی بودن (یکنواختی و همواری) کاغذ نیز مهم است.انواع پوشش دار کاغذ، سطح هموارتر و محکم تری دارند، پس جوهر بر روی سطح بالایی کاغذ می ماند و این موضوع باعث می شود تصاویر با رنگهای زنده تر و جزییات بیشتری چاپ شوند. پوشش می تواند از مات تا براق متغیر باشد. کاغذهای بدون پوشش سطح جاذب تری دارند و رنگها مات تر به نظر می رسند.

وزن کاغذ نیز در رنگ، تاثیر می گذارد. کاغذهای بسیار نازک در جذب جوهر خوب عمل نمی کنند. و ممکن است رنگ رو و پشت کار با هم دیده شوند. کاغذهای سنگین تر معمولا مات تر و تیره تر هستند.

کاغذهای روشن و ازنظر رنگی خنثی پوشش دار و مات کمترین اختلاف رنگ را ایجاد می کنند. اما ظاهر و حسی که ما میخواهیم در کار داشته باشیم و همچنین نوع و اندازه کاغذهای موجود در بازار میتواند در تصمیم ما نقش داشته باشد.

جلا دهنده های بعد از چاپ به رنگ براقیت و جلای خاصی می بخشند.

 

کتاب راهنمای رنگ چاپ افست (مهدی رضایی)

 

 

  • الهام واعظ

برند

تبلیغات

رنگ

لوگو

چاپ

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی