فست فود و رنگ
الهام واعظ |
سه شنبه, ۴ آذر ۱۳۹۹، ۱۰:۴۸ ق.ظ |
۰ نظر
اغلب فروشگاههای عرضه فست فود از رنگ قرمز و نارنجی برای لوگو و تابلوی خود استفاده می کنند. قرمز رنگی است که بیشترین ارتباط را از گذشته با ما انسانها داشته و معانی مثبت زیادی در سراسر جهان و اقوام مختلف دارد.
قرمز اشتها را برمی انگیزد و احساس فوریت ایجاد می کند. این دو خصوصیت، توجه یک انسان گرسنه را به خود جلب می کند. این بیشتر یک استراتژی برای درگیر کردن مخاطب است تا انتخاب رنگ بر اساس زیبایی و مفهوم.
در ایران نیز به نظر می رسد این ایده اجرایی است و این رنگ به فروشگاههای فست فود راه پیدا کرده. هر چند نحوه ارائه و نمایش آن در بیشتر فروشگاهها به شکل صحیح نیست و گاهی بیش از حد نمایش داده شده و توی ذوق می زند. و یا با محیط اطراف خود هماهگ نشده و حس بیگانگی دارد.