شرکت رنگ پنتون
در اوایل دهه 1960 ، Pantone یک شرکت چاپی در نیوجرسی بود ، با تخصص در نمودارهای رنگی برای صنایع آرایشی ، مد و پزشکی. لارنس هربرت در سال 1956 به این شرکت پیوست و متوجه شد که برقراری ارتباط در رابطه با رنگ مورد نظر چاپ بین طراحان ، آژانس های تبلیغاتی و چاپخانه ها چقدر دشوار است و همچنین متوجه شد شناسایی رنگ از روی نام آن، جوابگوی این نیاز نیست. اشتباهاتی اتفاق افتاد ، به دلیل چاپ مجدد ، تعداد زیادی کارهای باطله ایجاد شد. به نظر می رسید که راه حل بهتری نیز وجود داشته باشد. وی Pantone را در سال 1962 خریداری کرد و اولین راهنمای رنگ را با تعداد کمی شروع کرد. ایجاد یک زبان عددی عینی به این معنی است که هر چاپگر در هر کجای دنیا می تواند به طور دقیق یک رنگ تولید کند. Pantone جوهر رنگ نمی فروشد، اما نحوه درست مخلوط کردن آن را مشخص می کند.
در حال حاضر شرکت pantone در زمینه:
استاندارد سازی رنگ
تعریف دستگاههای مختلف رنگ
کتاب مناسب طراحان و هنرمندان
و تعریف رنگ سال
فعالیت میکند.
این شرکت اولین شرکتی نبود که به حل مشکل ارتباط رنگ پرداخت ولی یکی از بهترین ها شد.
لوری پرسمن ، معاون رئیس موسسه رنگ پنتون می گوید: "ما نیاز مردم برای برقراری ارتباط با رنگ را دیدیم و پالت رنگ متفاوت ایجاد کردیم، زیرا نیازها متفاوت بود. این هدف است. این کاری است که رنگ انجام می دهد" همه چیز در مورد ارتباطات است. "