استودیو مسیر

گرافیک، چاپ، طراحی، تبلیغات

استودیو مسیر

گرافیک، چاپ، طراحی، تبلیغات

درصد رنگ مشکی در چاپ

الهام واعظ | سه شنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۹، ۰۸:۲۹ ب.ظ | ۰ نظر

 

در چاپ افست به دلیل استفاده از جوهر چاپ، رنگها با تصاویری که در مانیتور دیده میشوند تفاوت خواهند داشت. لازمه کم کردن این اختلاف داشتن دانش ترکیب رنگ در چاپ افست است. رنگهای در چاپ افست از ترکیب چهار رنگ اصلی بدست می آیند CMYK .

درصد رنگ مکشی در چاپ افست بنا به کاربرد آن متفاوت است.  برای فونت مطالب به بهتر است از درصد رنگی k:100 استفاده کنیم و درصد بقیه رنگها را 0 قرار دهیم. به این ترتیب نوشته ها با یک رنگ چاپ میشوند و خوانایی بیشتری خواهند داشت.

ولی اگر زمینه یک بروشور و کاتالوگ و .. را بخواهیم مشکی چاپ کنیم و فقط رنگ مشکی را با درصد 100 چاپ کنیم و بقیه رنگها 0 باشند، بعد از چاپ رنگ مشکی بوری خواهیم داشت. چون در سطح بزرگتر استفاده از مشکی به تنهایی کافی نیست و نمیتواند کل سطح صفحه را پوشش دهد. اگر از تمام رنگها درصد 100 را انتخاب کنبم آنگاه باز هم مشکی ممکن است بور شود و یا به سمت زرد کشش پیدا کند. زیرا ترکیب تمام رنگها با هم و به یک میزان باعث می شود، رنگ روشنی مانند زرد بر روی کل صفحه غالب شود.

درصد رنگ مشکی در چاپخانه های مختلف ممکن است کمی اختلاف داشته باشد. اگر به چاپخانه دسترسی داشته باشید، می توانید سوال کنید. در غیر این صورت از درصد های زیر برای رنگ مشکی کمک بگیرید.

K:100  Y:40   M:60   C:70

K:100  Y:40   M:40   C:40

K:100  Y:50   M:50   C:50

  • الهام واعظ

تبلیغات

رنگ

لوگو

چاپ

گرافیک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی