استودیو مسیر

گرافیک، چاپ، طراحی، تبلیغات

استودیو مسیر

گرافیک، چاپ، طراحی، تبلیغات

رنگ قرمز در طراحی آرم

الهام واعظ | سه شنبه, ۲۵ آذر ۱۳۹۹، ۱۰:۳۱ ق.ظ | ۰ نظر

 

رنگها در اطراف ما حامل پیام و معانی خاصی هستند. به عنوان مثال رنگ زرد نشانی از سرزندگی و شادی است، زیرا آفتاب این خصوصیت را دارد و یا رنگ سبز آرامش بخش است، همانگونه که گیاهان و سبزه ها آرام هستند. آیا این معانی در رنگ برند کسب و کار ما نیز تاثیر گذار هستند؟

تاثیرات رنگ بر افراد مختلف در جهان متفاوت است. این تاثیرات و ارتباط ممکن است قابل پیش بینی باشند و یا نه. به عنوان مثال رنگ زرد را میتوان رنگی در نظر گرفت که برند شما را جوان و قابل دسترسی نشان می دهد. ولی استفاده از رنگ سبز در آرم، همیشه به معنی داشتن برندی صلح آمیز و طبیعی نیست. بنابراین در انتخاب رنگ همیشه به دنبال قطعیت نباشید.

مواردی هستند که میتواند به انتخاب رنگ آرم شما و ارتباط با مشتریان بالقوه شما کمک کند. در زیر رنگ قرمز در آرم را بررسی می کنیم.

دانشمندان این نظریه را مطرح می کنند که انسان توانایی دیدن رنگ قرمز را بهتر از سایر رنگها به وجود آورده است زیرا این امر به ما اجازه می دهد میوه های روی درختان را با سهولت بیشتری شناسایی کنیم. و این برای اقوام ابتدایی ما در پیدا کردن غذا کمک کننده بوده است. شاید به این دلیل رنگ قرمز باعث افزایش اشتها در ما می شود. 

همچنین هنگامی که ما احساسات شدیدی مانند عصبانیت و اشتیاق را تجربه می کنیم، چهره ما قرمز رنگ می شود. بنابراین امروز ما این رنگ را با احساسات شدید ، از جمله عشق ، رابطه جنسی ، عصبانیت و اشتیاق مرتبط می دانیم.

رنگ قرمز نشان دهنده شور، هیجان و عصبانیت است. این موضوع جلب توجه را به همراه دارد و سبب می شود که دیده شوید. اگر برند شما بازیگوش، مدرن و جوان پسند است، این رنگ برای آرم شما گزینه خوبی است. اما در مورد برند بالغ تر، کلاسیک و جدی شاید مناسب نباشد.

 

  • الهام واعظ

برند

رنگ

طرح

لوگو

چاپ

گرافیک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی