استودیو مسیر

گرافیک، چاپ، طراحی، تبلیغات

استودیو مسیر

گرافیک، چاپ، طراحی، تبلیغات

نکاتی در رابطه با چاپ بارکد

الهام واعظ | يكشنبه, ۷ دی ۱۳۹۹، ۱۰:۲۷ ق.ظ | ۰ نظر

بارکد محصول برای شناسایی آن به کار می رود و از یک سری خطوط و اعداد تشکیل شده است. دستگاه بارکد خوان با محاسبه ضخامت و فاصله بین خطوط کد مورد نظر را تشخیص می دهد. بنابراین باید دقت داشت که بارکد دقیق، خوانا و تک رنگ چاپ شود. اگر در طراحی بارکد از چند رنگ مختلف استفاده شود، ممکن است رنگها دقیقا بر روی یکدیگر قرار نگیرند و این جابه جایی باعث ناخوانا شدن بارکد شود.

طراحی بارکد به شکل برداری و تک رنگ بهترین گزینه برای چاپ بارکد است.

در نرم افزار برداری CorelDrow گزینه ای برای نصب بارکد وجود دارد. برنامه Corel Draw را باز کنید ، سپس در یک فایل جدید از منو Edit به قسمت Insert Barcode برید و در اونجا نوع استاندارد بار کد که در ایران بیشتر به شکل EAN-13 را انتخاب کنید و سپس عددی که برای ساخت بارکد در اختیار دارید را وارید نمایید. در قسمت بعدی تنظیمات ضخیم بودن ، کیفیت تصویر ، واحد طول بارکد و ... را میتوانید تنظیم کنید. در نسخه های جدیدتر Corel از گزینه Object به قسمت Insert رفته و گزینه Barcode را انتخاب کنید. در کنار بارکد گزینه Qr Code نیز فعال است.

در طراحی بهتر است زمینه بارکد سفید رنگ انتخاب شود تا مشکل خوانایی در زمینه رنگی برطرف گردد. همچنین سایز مناسبی برای بارکد در نظر گرفته شود و از کوچک کردن بیش از اندازه آن خودداری کنید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی