استودیو مسیر

گرافیک، چاپ، طراحی، تبلیغات

استودیو مسیر

گرافیک، چاپ، طراحی، تبلیغات

تفاوت معنای هر رنگ در کشورهای مختلف

الهام واعظ | چهارشنبه, ۱۷ دی ۱۳۹۹، ۰۳:۰۹ ب.ظ | ۰ نظر

ارتباطاتی که مغز ما با برخی از رنگها ایجاد می کند کلیدی برای ایجاد فاصله بین مواد بازاریابی و مخاطبان آنها است. وقتی به رنگهای متداول در تبلیغات صنعت خود دقت کنید ، می بینید که بسیاری از همانها دوباره و دوباره ظاهر می شوند. این یک اتفاق نیست و آنها فقط رنگ های مورد علاقه رقبای شما نیستند! اینها رنگهایی هستند که (تحقیقات نشان می دهد) مخاطبان تمایل دارند با نیازها و انتظاراتشان از مارک های صنعت شما ارتباط برقرار کنند.

انتخاب اینکه کدام رنگ ها پالت ایده آل برای فعالیت های بازاریابی و تبلیغاتی شما است بخشی از زیبایی شناسی ، بخشی از آزمایش و بخشی از علم است. علم بازاریابی رنگ در این میان کمک قابل توجهی خواهد کرد. شناخت خصوصیت هر رنگ و تاثیری که بر عواطف و احساسات ما دارد در درجه نخست برای انتخاب رنگ قرار دارد. برای شناخت رنگها کافی است رنگهای اصلی و ثانویه را شناخته باشیم. این رنگها در دایره چرخه رنگ وجود دارند و چرخه رنگ به ما کمک میکند ارتباط این رنگ ها با یکدیگر را درک کنیم. ارتباطی نظیر رنگ های مکمل، متضاد و ... . 

البته یک نکته اینجا شایان ذکر است که رنگها در فرهنگ ها و کشورهای مختلف ممکن است معنایی متفاوت داشته باشند. به عنوان مثال رنگ قرمز نشان دهنده خوش شانسی در چین است اما در آفریقای جنوبی این رنگ عزاداری است. آمریکایی ها رنگ سبز را با پول مرتبط می کنند ، زیرا این رنگ اسکناس های دلار است ، اما در سطح جهانی اینطور نیست. سیاه در کشورهای غربی رنگ عزاداری است ، در حالی که در برخی از کشورهای شرق آسیا سفید است. در ایالات متحده سبز رنگ حسادت است ، در حالی که در آلمان زرد است. بسته به مکانی که فعالیت می کنید باید به این تفاوت ها حساس باشید.

 

  • الهام واعظ

رنگ

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی