استودیو مسیر

گرافیک، چاپ، طراحی، تبلیغات

استودیو مسیر

گرافیک، چاپ، طراحی، تبلیغات

رنگ بر روی برچسب شیشه ای

الهام واعظ | شنبه, ۲۰ دی ۱۳۹۹، ۱۲:۳۶ ب.ظ | ۰ نظر

برچسب ها از جمله همه کاره ترین و مقرون به صرفه ترین روش های تبلیغات هستند. از نظر ابعاد و جنس تنوع نسبتا خوبی دارند و مقرون به صرفه به شمار می آیند. در حال حاضر نوع شفاف این برچسب ها که به آن ترانسپارنت و یا برچسب شیشه ای گفته می شود، کاربرد زیادی پیدا کرده است.

این نوع برچسب ها بی رنگ و شفاف بوده و مشخصات چاپ شده بر روی آن از هر دو طرف قابل رویت می باشد. برچسب های شیشه ایی از جنس پی وی سی و در ابعاد مختلف با چسبندگی بالا قابل ارائه می باشد. مقاومت بالا در برابر عوامل محیطی ، کشیدگی و چاپ پذبری بالا موجب آن شده که این نوع برچسب‌ها بیشترین مصرف را  در صنایع خودرو سازی جهت الصاق روی شیشه های خودرو، آرایشی و بهداشتی ،صنایع بسته بندی و . . . داشته باشند.در حوزه بسته بندی، ممکن است به برچسبی نیاز پیدا کنیم که از ظاهر کلی محصول ما چیزی را کم نکند. در این صورت لیبل های شفاف گزینه مناسبی هستند.

در طراحی لیبل بر روی جنس PVC شفاف باید به نکاتی توجه کرد. به عنوان مثال بر روی چه محصولی قرار می گیرد و رنگ ظرف و در صورت بیرنگ بودن جداره، رنگ ماده ای که درون آن ریخته میشود باید مشخص باشد. اگر نوشته شما تیره باشد و ماده درون آن نیز با رنگ تیره پر گردد، متن خوانایی لازم را نخواهد داشت.

همچنین برای افزایش جلوه بیشتر رنگها بهتر است زیر نوشته ها و عکس را با رنگ سفید یک بار چاپ کرد. بدین معنی که بستر هر نوشته و یا نقش قبل از چاپ رنگهای دیگر (CMYK) بایستی سفید چاپ شود. 

در مواردی هر دو روی لیبل چاپ می شود. در این مورد ابتدا نوشته های داخل لیبل به صورت ناخوانا چاپ شده و سپس رنگ تن پلات سفید روی لیبل قرار می گیرد و اینبار روی کار به شکل خوانا چاپ می گردد.

 

 

  • الهام واعظ

رنگ

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی