تنوع رنگ در چاپ دیجیتال
رنگ یک روش فوری را برای انتقال معنی و پیام بدون کلمات ارائه می دهد. یک تصویر واحد اطلاعات زیادی را در مدت زمان بسیار کوتاهی ارائه می دهد زیرا ما یک تصویر را یکباره درک می کنیم، در حالی که پردازش اطلاعات مشابه برای خواندن یا شنیدن معمولاً بیشتر طول می کشد. بنابراین در دنیای امروز استفاده از آن میتواند به موفقیت برند و کسب و کار کمک کند.
با ورود چاپ افست و دیجیتال به بازار و سهولت استفاده از این امکان، کارهای چاپی تنوع و رنگ بیشتری پیدا کردند. ولی بدون دانستن اصول چاپ و مخاطب پذیری و اینکه چگونه برای مخاطب ایجاد انگیزه کنیم، این تنوع کارایی چندانی نخواهد داشت.
استفاده نادرست از یک رنگ موجب انتقال پیامی اشتباه خواهد بود. و انتخاب رنگها نیز به صرف زیبایی و یا سلیقه به نتیجه درستی منجر نمی شود. بهتر از قبل از استفاده از این تنوع رنگی در چاپ، پیام مورد نظر و مخاطب آن را در نظر بگیریم تا از هدر رفت هزینه و زمان جلوگیری نماییم.