استودیو مسیر

گرافیک، چاپ، طراحی، تبلیغات

استودیو مسیر

گرافیک، چاپ، طراحی، تبلیغات

انتخاب رنگ برای مطب دندانپزشکی

الهام واعظ | پنجشنبه, ۲۵ دی ۱۳۹۹، ۱۲:۵۷ ب.ظ | ۰ نظر

به گفته فابر بیرن ، پدر روانشناسی کاربردی رنگ ، استفاده صحیح از رنگ در محل کار می تواند باعث بهبود کارایی و رفع خستگی و همچنین در دید بهتر و ذهنیت شادتر شود.

رنگ یک ابزار طراحی قدرتمند است که در تأثیرگذاری بر احساسات ، خلق و خو و حتی واکنش های فیزیولوژیکی تأثیر دارد. رنگ های خاص می توانند احساس گرما ، آرامش ، عصبی یا آرامش در ما ایجاد کنند. به همین ترتیب ، انتخاب رنگ در طراحی مطب دندانپزشکی شما می تواند نه تنها بیماران بلکه کارکنان شما را نیز تحت تأثیر قرار دهد.

در حاضر اغلب مطب های دندانپزشکی از طراحی مدرن استفاده می کنند که رنگ سفید رنگ غالب در اکثر آنهاست. این فضا تمیزی و نور زیادی را منعکس می کند ولی اگر با آبی مخلوط شود حسی از بیمارستان منعکس می شود که ممکن است سبب اضطراب مراجعه کنندگان شود. اگر از سایه های تیره تر آبی استفاده شود، در عین حال که آرامش و اطمینان منتقل میشود، فضای کلی حالت سرد و غیر دوستانه به خود نمی گیرد.

قهوه ای احساس طبیعی ، قوی و دنج می کند ، مردم را تشویق به کاهش سرعت و آرامش می کند. رنگ قهوه ای احساسی از با تجربه بودن و قدمت بیشتر را به مراجعه کننده می دهد و همچنین فضا را صمیمی نشان میدهد. وجود یک آکواریوم در این مکان می تواند از جدی بودن رنگ قهوه ای بکاهد.

رنگ سبز نیز آرامش بخش است و استرس را در حد زیادی کاهش می دهد. بنابراین به نظر می رسد برای مطب های دندانپزشکی رنگ مناسبی باشد. این رنگ در کنار زرد حسی از نشاط و شادمانی را منتقل می کند.

رنگ نارنجی هیجان ، ماجراجویی و اشتیاق را برمی انگیزد. این یک رنگ استقبال کننده برای ورودی ها است.

رنگ بنفش کمی مرموز و سلطنتی است ولی سایه های روشن آن مانند رنگ یاسی میتواند آرامش بخش باشد. این رنگ در کنار سفید و رنک خردلی کم رنگ، صمیمیت و پاکیزگی را منتقل می کند.

رنگ قرمز هیجان را افزایش می دهد و باعث افزایش اشتها و فشار خون نیز می شود. گزینه مناسبی برای دندانپزشکی نیست.

 

 

 

  • الهام واعظ

رنگ

گرافیک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی