استودیو مسیر

گرافیک، چاپ، طراحی، تبلیغات

استودیو مسیر

گرافیک، چاپ، طراحی، تبلیغات

نقش احساسات در انتخاب

الهام واعظ | پنجشنبه, ۲۵ دی ۱۳۹۹، ۱۱:۳۲ ق.ظ | ۰ نظر

در بسیاری از مواقع بخش ناخودآگاه ذهن ما در تصمیم گیری های ما تاثیر گذار است. حال ممکن است این تصمیم بین خرید محصول از دو برند متفاوت باشد و یا تصمیم گیری برای ازدواج.

نیکان ما در هزاران سال پیش به احساسات و خود در تصمیم گیری اعتماد کرده اند و بقا یافته اند. هم اکنون ذهن ناخودآگاه ما همچنان در پی هدایت ماست و البته میتواند کمک زیادی نیز به ما کند. زیرا قدمت زیادی دارد. بخش خودآگاه از زمان کشف آتش یا اختراع ابزار در تاریخ بشر، آرام‌آرام بزرگ‌شده است اما هیچ‌وقت نتوانسته سکان ذهن را دائما در دست بگیرید. در نتیجه ما انسان‌ها موجوداتی احساساتی شدیم که شرایط بیرونی می‌تواند به غلیان‌ها شدید ذهنی در ما منجر شود.

در شرایط بحرانی و مواقعی که زمان کمی در اختیار داریم، برای تصمیم گیری به احساسات خود تکیه می کنیم. به نظر می رسد که نمی توانیم با پیامهای ناخودآگاه ذهن مبارزه کنیم. در دنیای تبلیغات این امکان می تواند یک راه میان بُر برای انتقال پیام باشد.

در مورد رنگها نیز ما واکنش هایی را نشان می دهیم که ذهن ناخودآگاه ما طی هزاران سال، آن را پذیرفته است.اگر مردم درباره رنگهایی که ترجیح می دهند خیلی سخت فکر نکنند ، ناخودآگاه برنامه ریزی شده اند که رنگهای خاصی را با موقعیتها و احساسات خاص مرتبط کنند، و این برای بزرگسالان در سراسر کره زمین صادق است.

بنابراین بهتر است قبل از انتخاب رنگ به پیامی که صادر می کند توجه کنیم.

 

 

  • الهام واعظ

رنگ

گرافیک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی