رنگ مناسب کارت ویزیت
چه چیزی را در یک کارت ویزیت در نگاه اول می بینید؟ قبل از خواندن نوشته ها، رنگ کارت ویزیت و طراحی آن به چشم می آید. رنگ ها بر احساسات ما تاثیرگذار هستند و این موضوع سبب می شود با انتخاب درست رنگ برای کارت ویزیت خود، علاوه بر جنبه زیبایی بتوانید کسب و کار خود را نیز معرفی کنید و در عین حال متفاوت از بقیه دیده شوید.
مراحل انتخاب رنگ مناسب برای کارت ویزیت:
1- رنگ لوگو
از رنگ آرم خود می توانید کمک بگیرید. رنگ آرم خود را به عنوان رنگ اصلی انتخاب و از رنگهای مکمل و متضاد آن برای طراحی استفاده کنید. رنگ آرم شما گویای کسب و کار شماست و استفاده از ان در روی کارت ویزیت نتیجه مثبتی برای ارتباط با مخاطب دارد.
2- تئوری رنگ
از تئوری رنگ و چرخه رنگ کمک بگیرید. که شامل انتخاب هایی نظیر رنگ های مشابه، رنگ های متضاد، رنگهای مکمل و انتخاب حالت سه گانه رنگ است.
3- روانشناسی رنگ
انتخاب رنگ شما باید با نوع فعالیتی که انجام می دهید هماهنگ باشد. به عنوان مثال رنگهای جسورانه و شاد مناسب کسب و کار شما هستند و یا رنگهایی که اطمینان بخش و آرام هستند؟ این به شما کمک می کند تا به طور طبیعی نوع مشتری خاص خود را جذب کنید.
4-نوع کاغذ
اگر از کاغذ های براق استفاده می کنید، رنگ های تیره در سطح زمینه مانند مشکی و یا سورمه می توانند حالت بازتابنده داشته باشند و خوانایی کار با مشکل مواجه شود. و یا کاغذ هایی مانند کتان درصد زیادی از رنگ را جذب میکنند و رنگها حالت کدر به خود می گیرند.
5- تنوع
در دو یا سه رنگ متوقف شوید، هر چیزی بیش از حد باعث حواس پرتی می شود.