استودیو مسیر

گرافیک، چاپ، طراحی، تبلیغات

استودیو مسیر

گرافیک، چاپ، طراحی، تبلیغات

طبقه بندی رنگ بسته بندی در صنایع مختلف

الهام واعظ | يكشنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۹، ۰۹:۵۶ ق.ظ | ۰ نظر

در صنایع مختلف رنگ ها بیان کننده مفهوم و نشان دهنده نماد خاصی هستند. دز زیر جند نمونه از این نمادها را بررسی می کنیم.

 

مواد غذایی و آشامیدنی

در صنایع غذایی رنگ قرمز همیشه پرطرفدار است. رنگ سبز در محصولات سالم و طبیعی بیشتر استفاده می شود. رنگ زرد و نارنجی برای محصولاتی استفاده میشود که انرژی بالایی دارند. رنگ آبی برای غذاهایی سرگرم کننده مانند انواع کیک و کلوچه استفاده می شود.

 

لوازم آرایشی

در محصولات آرایشی رنگهای آبی و صورتی بیشتر از سایر رنگها دیده می شوند. رنگ صورتی برای مخاطبان خانم بیشتر استفاده می شود. رنگ آبی و صورتی برای هر دو گروه آقا و خانم کاربرد دارد.

در بخش لوازم آرایشی رنگ سیاه و سفید نیز مخاطبان خود را دارد. محصولات بر پایه پاک کننده و یا مربوط به بخش کودکان از رنگ های روشن سفید و کرمی استفاده میکنند. و محصولان لوکس تر و حاوی مواد تشکیل شده از زغال از رنگ مشکی در کار خود بهره می گیرند

 

لوازم مصرفی در سوپر مارکت

در این بخش رنگها تنوع فراوانی دارند و بیشتر به مارک تجاری و نوع محصول خود وابسته هستند. یک ماده شوینده می تواند رنگ بسته های خود را با رنگ مارک تجاری خود مطابقت دهد.

 

محصولات الکترونیکی

در این محصولات نیز به نظر می رسد از تمام رنگها می توان استفاده کرد. انتخاب رنگ در این محصولات، بستگی پیام برند دارد. به عنوان مثال ، مایکروسافت از بسته بندی های سفید ، خاکستری یا سیاه برای نمای دستگاههای خود به منظور بیان سادگی و قدرت استفاده می کند. موتورولا از رنگهای پر جنب و جوش بیشتری برای جعبه تلفن های خود استفاده کرده است. در حالی که لاجیتک از سایه سبز اختصاصی خود استفاده می کند.

 

هنگام انتخاب رنگ بسته بندی ، مشتریان و برند خود را در اولویت خود قرار دهید.

 

 

  • الهام واعظ

برند

رنگ

طرح

گرافیک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی