استودیو مسیر

گرافیک، چاپ، طراحی، تبلیغات

استودیو مسیر

گرافیک، چاپ، طراحی، تبلیغات

فام/ Hue

الهام واعظ | شنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۹، ۱۰:۲۷ ق.ظ | ۰ نظر

فام (Hue)  رنگی است که از یک شیء منتقل و منعکس می شود. در اصل ویژگی یک رنگ است که ناظر را قادر می سازد آن را به عنوان قرمز، سبز، آبی و ... تشخیص دهد. رنگ‌ها به دو دسته‌ کلی فام‌دار (قرمز، آبی، زرد و...) و بی‌فام (سیاه، سفید و خاکستری) تقسیم می‌شوند.

 

ارزش رنگ (Value) درخشندگی، دومین صفت رنگ است و درجه‌ نسبی تیرگی و روشنی آن را مشخص می‌کند (غالباً نقاشان، اصطلاح رنگسایه را نیز در همین معنا به کار می‌برند). در چرخه‌ رنگ، زرد، بیشترین درخشندگی (معادل خاکستری روشن نزدیک به سفید) و بنفش، کمترین درخشندگی (معادل خاکستری تیره‌ نزدیک به سیاه) را دارد.

 

اشباع رنگ  (Saturation) به شدت رنگ در تصویر اشاره دارد. با افزایش اشباع ، رنگ ها به نظر خالص تر می رسند. با کاهش میزان اشباع ، به نظر می رسد رنگ ها کمرنگ شده اند.  خلوص رنگی، درجه‌ای از اشباع است که یک رنگ را در خالص‌ترین حالت خود نشان می‌دهد. هنگامی که هر دو رنگ سفید و مشکی (خاکستری) به یک رنگ اضافه شوند، از اشباع رنگ کم می گردد.

  • الهام واعظ

برند

رنگ

گرافیک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی