استودیو مسیر

گرافیک، چاپ، طراحی، تبلیغات

استودیو مسیر

گرافیک، چاپ، طراحی، تبلیغات

گرادینت چیست؟

الهام واعظ | يكشنبه, ۱۹ بهمن ۱۳۹۹، ۱۰:۲۰ ق.ظ | ۰ نظر

 

تبدیل تدریجی از یک رنگ به رنگ دیگر را، گرادینت می گویند. از آنجا که در این شیوه سایه های مختلف رنگ با یکدیگر مخلوط می شوند، باعث به وجود آمدن ترکیب های جدید از رنگ می شوند. این موضوع در طراحی نشان دهنده جذابیت، تنوع، گوناگونی و مدرن بودن است. همچنین توجه را به سمت خود جذب می کنند. گرادینت ها به طرح جذابیت و رنگ بیشتری می بخشند و کمک می کند تا از رقبای خود متمایز شوید.

گرادینت راهی برای افزودن عمق و بُعد به تصویر و طرح ماست و باعث می‌شوند همه چیز طبیعی‌تر بنظر برسد. از طرف دیگر آمیختنِ تدریجی یک رنگ با سفید یا سیاه، می‌تواند نزدیکی یا دوری آن نسبت به منبع نور را به ذهن ما القا ‌کند. در جهان واقعی ما، همه چیز از گرادینت تشکیل شده و به همین جهت گرادینت‌ها در واقعی‌تر و طبیعی‌تر کردن آثار ما نقش مهمی ایفا می‌کنند.

البته در هنگام چاپ، گرادینت ها می توانند مشکل ساز شوند، زیرا در انتخاب رنگهای بین دو پله رنگی ما نقشی نخواهیم داشت. و ممکن است بعد از چاپ رنگها کمی چِرک دیده شوند. که البته با یک سری ترفند میشه در هنگام طراحی بر روی رنگهای بین کار نیز نظارت داشت.

  • الهام واعظ

تبلیغات

رنگ

گرافیک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی