استودیو مسیر

گرافیک، چاپ، طراحی، تبلیغات

استودیو مسیر

گرافیک، چاپ، طراحی، تبلیغات

۲۴ مطلب در بهمن ۱۳۹۹ ثبت شده است

رنگهای مکمل در کاشی

الهام واعظ | چهارشنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۹، ۰۹:۳۱ ق.ظ | ۰ نظر

  • الهام واعظ

رنگهای نوستالژی

الهام واعظ | سه شنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۹، ۰۱:۴۱ ب.ظ | ۰ نظر

  • الهام واعظ

رنگ های مکمل در بافته های سنتی

الهام واعظ | سه شنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۹، ۰۱:۰۵ ب.ظ | ۰ نظر

زیلو نوعی زیرانداز و کف‌پوش دست‌بافت است که با نخ پنبه بافته می‌شود که به‌علت خنکی پنبه، مناسب مناطق کویری است و شباهت زیادی به گلیم دارد.  میبد یکی از مراکز عمدهٔ زیلوبافی بوده است و تا چند سال پیش، صدها خانوار از محل درآمد آن امرارمعاش می‌کرده‌اند.

و رنگ زیلو بر خلاف سایر فرشهاب تولید شده در ایران از تنوع رنگ کمی برخوردار است، رنگ‌های بکار رفته در زیلو مانند سایر مواد آن در منطقه تهیه می‌شده. ماده اولیهٔ رنگ‌ها عموماً روناس برای رنگ‌های قرمز، نیل برای رنگ‌های طیف آبی و پوست گردو برای رنگ‌های طیف قهوه‌ای بوده‌است.

دسته‌بندی زیلوها از نظر کاربرد و رنگ

  • یک) زیلوهایی که با رنگ آبی و سفید بافته می‌شود و مخصوص مساجد و اماکن متبرکه است.
  • دو) زیلوهای جوهری که با رنگ آبی و گلی بافته می‌شود و برای مصارف خانگی کاربرد داشته و ارزان قیمت بوده.
  • سه) زیلوهای نفتال که با رنگ سبز و نارنجی بافته می‌شود و مرغوبترین نوع زیلوست.
  • الهام واعظ

دنیایی از رنگ در یک مغازه

الهام واعظ | سه شنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۹، ۱۲:۱۵ ب.ظ | ۰ نظر

بیشتر از تنوع محصول، دنیایی از رنگ در این مغازه دیده می شود . اینجا بازار کرمان است. سبدها رنگی هستن و حتی چسبهای داخل سبد هم هر کدام رنگ متفاوتی دارند.

به نظرم صاحب مغازه انسان ساده دل و خوش قلبی باید باشد. یا اینکه زندگی با تمام وجود در او جریان دارد.

  • الهام واعظ

CMYK چیست؟

الهام واعظ | شنبه, ۲۵ بهمن ۱۳۹۹، ۱۱:۵۷ ق.ظ | ۰ نظر

CMYK مخفف فیروزه ای ، سرخابی ، زرد و سیاه است و یک مدل رنگی است که در بیشتر چاپ های رنگی استفاده می شود. این جوهر های رنگی با یکدیگر مخلوط می شوند و میلیون ها رنگ ایجاد می کنند. در واقع امروزه بیشتر چاپگرها، رنگهایی را که در صفحه مشاهده می کنیم از طریق ترکیب نقاط ریز و نزدیک به هم مرکب ایجاد می کنند. رنگها با یکدیگر مخلوط نمی شوند، بلکه با فصله مشخص و اندازه مشخص در کنار یکدیگر قرار می گیرند.

 

چاپی که با فرایند CMYK ساخته شده است ممکن است پر از زمینه رنگی باشد اما اگر  یک ذره بین را روی کاغذ بگذارید ، تنها نقاط جداگانه ای از این چهار رنگ را می بینید و نه چیزی بیشتر.

کمی عقب بروید، تصویر ظاهر می شود.

  • الهام واعظ

بسته بندی محصول

الهام واعظ | جمعه, ۲۴ بهمن ۱۳۹۹، ۱۱:۲۱ ق.ظ | ۰ نظر

 

PLENTY یک شرکت تولید کننده سالاد و سبزی آماده است. رنگهایی که برای بسته بندی این محصول انتخاب شده با نمونه های موجود در بازار متفاوت است. محصولاتی شبیه به این اغلب با رنگهای سبز و نشانه های بصری که معرف سالم بودن و ارگانیک بودن محصول است استفاده میکنند. ولی شرکت PLENTY از یک پالت رنگی بازیگوش و یک فونت دوستانه استفاده کرده است که نشان دهنده خوشمزه و زیبا بودن آن است.

برای این طراحی دو هدف مورد توجه بودند:

1- ایجاد طرحی که ساده و دست یافتنی تر باشد تا با افراد بیشتری ارتباط برقرار کند

2 - انتقال طعم و مزه منحصر به فرد محصول

لوگو این شرکت از گیاهان الهام گرفته شده است و گوشه های حروف حالتی شبیه به برگ گیاهان دارند. در بسته بندی این محصول از رنگهای جسورانه و تایپوگرافی بازیگوش استفاده شده. این کار همیشه برای محصولاتی نظیر چیبس و پفک کاربرد دارد. ولی اینبار از این رنگ ها برای انتقال عطر و طعم منحصر به فرد سالاد و سبزی تازه استفاده شده است.

 

www.printmag.com

  • الهام واعظ

رنگ در خاورمیانه

الهام واعظ | چهارشنبه, ۲۲ بهمن ۱۳۹۹، ۰۱:۳۹ ب.ظ | ۰ نظر

رنگ ها در ناخودآگاه ما باعث ایجاد احساسات و عواطف خاصی می شوند. این به دلیل ضمیر ناخودآگاه ما است که در طی هزاران سال شکل گرفته و در زمان انسانهای اولیه وظیفه حفاظت از آنها را داشته است. به هر حال این احساسات همچنان با ما هستند و ما به شکل ناخودآگاه به این احساسات پاسخ می دهیم.

دانستن بخشی از این عواطف دربازه رنگها به ما کمک می کنند در انتخاب رنگ بهتر تصمیم گیری کنیم. همچنین می توان از آن برای درمان روحی و بهبود محیط استفاده کرد.

فرهنگ و اقوام مختلف ممکن است نسبت به رنگه پاسخی متفاوت بدهند. معنای برخی از رنگها را در خاورمیانه، منطقه ای سرشار از شگفتی و رنگ را بررسی می کنیم.

قرمز

با اینکه قرمز رنگ قلب و عشق است، اما در خارمیانه میتواند معنای خطر داشته باشد. حتی می تواند احساس خشم و عصبانیت را برانگیزد. بیشتر اوقات ، این رنگ با شر ارتباط دارد. قرمز ضربان نبض را افزایش می دهد و این احساس را نتقل می کند که زمان سریعتر می گذرد.

آبی 

در بیشتر مناطق جهان تقریبا یک معنی دارد و این همان آرامش و اعتماد است. بیشتر اعراب آن را نشانه ایمنی و حفاظت می دانند. این رنگ همچنین اغلب با جاودانگی ، بهشت ​​و معنویت همراه است.

زرد

رنگ زرد با خوشبختی و سعادت همراه است. در مصر البته رنگ زرد نشان دهنده عزاداری است. رنگ زرد در سایه های ملایم، خوشبینی و اعتماد به نفس را تقویت می کند و در سایه های تیره تر فوریت و اخطار را تداعی می کنند.

سبز

در خاورمیانه ، رنگ سبز نشان دهنده دین اسلام است و بنابراین بیشتر اعراب آن را با صلح ، تسلیم ، معنویت و سخاوت الهی مرتبط می دانند. به طور غریزی ، ما رنگ سبز را نشانه محافظت می دانیم زیرا این نشان می دهد تا زمانی که در منطقه سبز زیاد وجود داشته باشد ، آب وجود دارد ، بنابراین امکان غذا وجود دارد. بنابراین حس آرامش و تعادل را دارد.

  • الهام واعظ

بسته بندی با رنگی متفاوت

الهام واعظ | چهارشنبه, ۲۲ بهمن ۱۳۹۹، ۱۱:۰۸ ق.ظ | ۰ نظر

 

Ingredients Matter یک شرکت تولید کننده محصولات تمیز کننده با استفاده از پاک کننده های طبیعی و دوستدار محیط زیست است. در طراحی بسته بندی این شرکت از یک رنگ ساده در زمینه و یک تایپوگرافی استثنایی استفاده شده است. ساده بودن زمینه شلوغی و هیاهو را کاهش داده و در نهایت طرح چشم نوازی برای جلب توجه در فروشگاه ایجاد کرده است.

طراحی این بسته بندی متمایز بودن این شرکت و دوستدار محیط زیست بودن آن را نشان می دهد. همچنین جذابیت آن اجازه نمیدهد به سادگی آن را در قفسه فروشگاه نادیده گرفت. این طراحی از شکل متداول بسته بندی مواد شوینده خارج شد و موفق شد مشتریان هدف را به سمت خود جذب کند.

 

www.printmag.com

  • الهام واعظ

رنگهایی با حس نوستالژیک

الهام واعظ | سه شنبه, ۲۱ بهمن ۱۳۹۹، ۱۲:۵۰ ب.ظ | ۰ نظر

 

وقتی در طراحی بسته بندی برای یک محصول و یا یک شرکت، میخواهیم قدمت را نشان دهیم راههای زیادی برای این کار وجود دارد. با استفاده از المان هایی که مربوط به گذشته می شوند و یا با نوشتن قدمت آن میتواند به گذشت زمان اشاره کرد.

اما یکی دیگر از راههای نشان دادن قدمت استفاده از رنگ است. رنگهایی که حس نوستالژی دارند و ما را با گذشته ارتباط می دهند. در ایران آبی فیروزه ای رنگی است که در محصولات هنری و صنایع دستی که ظاهر قدیمی دارند استفاده می شود. برای ما ایرانیان رنگ آبی حوض های قدیمی و یا رنگ خاکی دیوارها، پارچه های گلدار و قرمز تیره یادآور خاطرات گذشته هستند.

مزیت استفاده از رنگ به جای نوشته و طراحی خاص، رسیدن به مقصود از راه میان بر است. رنگ با ناخودآگاه ما در ارتباط است و به همین دلیل به شکل غیر مستقیم و البته سریع با مخاطب ارتباط برقرار میکند و در ذهن باقی می ماند.

  • الهام واعظ

بسته بندی بستنی

الهام واعظ | دوشنبه, ۲۰ بهمن ۱۳۹۹، ۰۹:۲۸ ق.ظ | ۰ نظر

همه ما این را می دانیم که نمی توانیم با پول خوشبختی بخریم. شاید در مکان لوکس و سفرهای لوکس باشیم، ولی در نهایت باید حال دِل ما خوب باشد. توصیه شرکت بستنی NICE این است که اگر قادر به خرید خوشبختی نیستیم دست کم بستنی بخریم. که تقریبا همان احساس را خواهد دارد.

 

 

 

شرکت NICE یک شرکت تولید کننده بستنی است و بیش از 20 سال سابقه فعالیت دارد. انها شروع به تغییر دادن طرح روی بسته بندی های خود کردند. طرحهای موج دار لوگو این امکان را برای بستنی فراهم کرد تا هم جوان بودن را نشان دهد و هم لطافت را. همچنین انحنای خطوط لوگو یادآور قاشق های چوبی بستنی است.در کل هدف طراحی جدید بسته بندی  NICE این بود که بامزه و شوخ طبع باشد. برای بسیاری از افراد خوردن بستنی با شادی و یادآوری خاطرات کودکی همراه است. رنگهای استفاده شده در این بستنی نیز، حالت نوستالژیک دارد و به نوعی یادآور خاطرات دوران کودکی است.

بسته بندی جدید، حالتی عجیب و سرگرم کننده دارد، ولی در نهایت احساس کلاسیک بودن و قدیمی بودن شرکت NICE را تداعی می کند.

 

 

  • الهام واعظ