استودیو مسیر

گرافیک، چاپ، طراحی، تبلیغات

استودیو مسیر

گرافیک، چاپ، طراحی، تبلیغات

۲۴ مطلب در آذر ۱۳۹۹ ثبت شده است

رنگ قهوه ای در طراحی آرم

الهام واعظ | شنبه, ۲۹ آذر ۱۳۹۹، ۱۰:۴۷ ق.ظ | ۰ نظر

تعداد لوگو هایی که به رنگ قهوه ای در اطرافمون می بینیم نسبتا کم است. بنابراین انتخاب این رنگ در لوگو میتونه آن را خاص تر جلوه بده.رنگ قهوه ای در آرم آن را خشن، مردانه و جدی نشان خواهد داد.

رنگ قهوه ای از ترکیب سایر رنگ ها با هم بدست می آید و رنگی عمیق، غنی و طبیعی است. این رنگ نشان دهنده قدمت و گذشت زمان نیز است. بنابراین در محصولات دست ساز میتوان استفاده کرد. همچنین نشان دهنده کارایی و تجربه بالا نیز هست.

در ایران رنگ قهوه ای برای محصولات چرمی و محصولات با رنگ طبیعی قهوه ای مانند شکلات و قهوه استفاده می شود.

بانک آینده نیز از این رنگ در لوگوی خود استفاده کرده است. در لوگوی بانک آینده از کلاه حرف (آ) در روی شکل مربع استفاده شده. شاید دلیل قهوه ای بودن مربع، نشانی از زمینی بودن آن است.

 

  • الهام واعظ

رنگ بنفش در طراحی آرم

الهام واعظ | شنبه, ۲۹ آذر ۱۳۹۹، ۰۹:۴۵ ق.ظ | ۰ نظر

اگر چه رنگ بنفش با ثروت و تجمل همراه است ولی بیش از حد جدی گرفته نمی شود. بنابراین اگر یک برند گران قیمت و بازیگوشی دارید، این رنگ برای شما مناسب است. در عین حال این رنگ کمی نیز زنانه به نظر می رسد.

در ایران، بانک اقتصاد نوین و رایتل دو برندی هستند که ارتباط گسترده ای با مردم دارند و از این رنگ در برند استفاده کرده اند. بانک اقتصاد نوین در زمان شروع فعالیت ظاهری لوکس تر نسبت به دیگر بانک ها داشت، و از سایه های روشن تر این رنگ در آرم خود بهره گرفت که با جدید بودن و بروز بودن خدمات خود در زمان شروع کار بی ارتباط نیست. همچنین جوان پسند بودن و سریع بودن در این رنگ روشن بنفش دیده می شود.

رایتل نیز از سایه های روشن تر بنفش استفاده کرده. ولی در کنار خدمات ارزان قیمتی که این اپراتور ارائه می دهد شاید رنگ مناسبی نباشد.

 

  • الهام واعظ

رنگ آبی در طراحی آرم

الهام واعظ | پنجشنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۹، ۱۰:۱۶ ق.ظ | ۰ نظر

 

رنگ آبی در بیش از نیمی از آرم ها دیده می شود. اگر از رنگ آبی برای نام تجاری خود استفاده می کنید باید راهی برای برجسته سازی پیدا کنید!

نکته جالب توجه در رنگ آبی اینست که در عین محبوبیت و استفاده زیاد از آن، یکی از جدیدترین رنگهایی است که توسط انسان نامگذاری شده است.  افراد باستان (یونانی ، چینی ، ژاپنی ) نامی برای رنگ آبی نداشتند. این یکی از آخرین کلمات رنگی است که تقریباً در هر زبان وجود دارد. در حقیقت امروزه هنوز قبیله ای در نامیبیا وجود دارد که زبان آنها کلمه ای به رنگ آبی ندارد.

به هر حال رنگ آبی معنی اعتماد و آرامش را برای آرم شما به همراه دارد.اگر می خواهید برند شما جدی گرفته شود گزینه مناسبی است. رنگ روشن تر آن بازیگوش و جوان پسندتر است.

در رابطه با مواد غذایی در رستوران احتیاط کنید، زیرا اشتها را فرو می نشاند.

  • الهام واعظ

رنگ صورتی در آرم

الهام واعظ | چهارشنبه, ۲۶ آذر ۱۳۹۹، ۱۰:۳۵ ق.ظ | ۰ نظر

 

رنگ صورتی می تواند ظاهری مدرن ، جوان پسند و لوکس به برند بدهد. البته امروزه رنگ صورتی معرف واژه دخترانه است.

رنگ صورتی در جامعه ما غیر معمول تر از سایر رنگها است. صورتی در واقع قرمز روشن است و به تنهایی و یا ترکیبی از سایر رنگها به دست نیامده است. همچنین یک کلمه نسبتاً مدرن رنگی است ودر قرن هفدهم وارد زبان انگلیسی شده است.

بنابراین در تاریخ طولانی رنگ ، رنگ صورتی هنوز خیلی جوان است.

در برندهای دخترانه و محصولات بهداشتی بیشترین کاربرد دارد.

 

  • الهام واعظ

معنای رنگ سبز در طراحی آرم

الهام واعظ | چهارشنبه, ۲۶ آذر ۱۳۹۹، ۱۰:۰۶ ق.ظ | ۰ نظر

 

به نظر می رسد رنگ سبز را برای هر نوع شغلی بتوان استفاده کرد. رنگ سبز در برقراری ارتباط قوی است اگرچه با ویژگیهای شخصیتی برند ارتباط نداشته باشد.

گیاهان به رنگ سبز هستند. بنابراین این رنگ با رشد، زندگی جدید و نوآوری می تواند همراه باشد. البته این رنگ در بعضی از فرهنگ ها نماد مرگ نیز هست. رنگ اسکناس ها در بیشتر کشورها سبز است و معنای از مادیت و پول را میتواند داشته باشد.

در کل این رنگ را میتوان در هر برندی استفاده کرد. میتوان از سایه های مختلف آن برای ایجاد معنی کمک گرفت. رنگ سبز روشن جوانه تر و سبز تیره و یشمی سکون و جدیت بیشتری به همراه خواهد داشت.

  • الهام واعظ

رنگ قرمز در طراحی آرم

الهام واعظ | سه شنبه, ۲۵ آذر ۱۳۹۹، ۱۰:۳۱ ق.ظ | ۰ نظر

 

رنگها در اطراف ما حامل پیام و معانی خاصی هستند. به عنوان مثال رنگ زرد نشانی از سرزندگی و شادی است، زیرا آفتاب این خصوصیت را دارد و یا رنگ سبز آرامش بخش است، همانگونه که گیاهان و سبزه ها آرام هستند. آیا این معانی در رنگ برند کسب و کار ما نیز تاثیر گذار هستند؟

تاثیرات رنگ بر افراد مختلف در جهان متفاوت است. این تاثیرات و ارتباط ممکن است قابل پیش بینی باشند و یا نه. به عنوان مثال رنگ زرد را میتوان رنگی در نظر گرفت که برند شما را جوان و قابل دسترسی نشان می دهد. ولی استفاده از رنگ سبز در آرم، همیشه به معنی داشتن برندی صلح آمیز و طبیعی نیست. بنابراین در انتخاب رنگ همیشه به دنبال قطعیت نباشید.

مواردی هستند که میتواند به انتخاب رنگ آرم شما و ارتباط با مشتریان بالقوه شما کمک کند. در زیر رنگ قرمز در آرم را بررسی می کنیم.

دانشمندان این نظریه را مطرح می کنند که انسان توانایی دیدن رنگ قرمز را بهتر از سایر رنگها به وجود آورده است زیرا این امر به ما اجازه می دهد میوه های روی درختان را با سهولت بیشتری شناسایی کنیم. و این برای اقوام ابتدایی ما در پیدا کردن غذا کمک کننده بوده است. شاید به این دلیل رنگ قرمز باعث افزایش اشتها در ما می شود. 

همچنین هنگامی که ما احساسات شدیدی مانند عصبانیت و اشتیاق را تجربه می کنیم، چهره ما قرمز رنگ می شود. بنابراین امروز ما این رنگ را با احساسات شدید ، از جمله عشق ، رابطه جنسی ، عصبانیت و اشتیاق مرتبط می دانیم.

رنگ قرمز نشان دهنده شور، هیجان و عصبانیت است. این موضوع جلب توجه را به همراه دارد و سبب می شود که دیده شوید. اگر برند شما بازیگوش، مدرن و جوان پسند است، این رنگ برای آرم شما گزینه خوبی است. اما در مورد برند بالغ تر، کلاسیک و جدی شاید مناسب نباشد.

 

  • الهام واعظ

رنگ لباس های شاد در کوهنوردی

الهام واعظ | دوشنبه, ۲۴ آذر ۱۳۹۹، ۱۱:۴۹ ق.ظ | ۰ نظر

 

اولین دلیل برای انتخاب رنگ لباس های شاد در کوهنوردی و طبیعت گردی، امکان پیدا بودن است. رنگهای تیره برای گشت و گذار در حالت ناشناس عالی هستند. اما هنگامی که در طبیعت هستید و نیاز دارید در هنگام خطر و مواقع ضروری توسط دوستان و بقیه گروه دیده شوید رنگهای روشن گزینه مناسبی هستند. اگر از هم جدا شوید می توانید به سرعت محیط اطراف را اسکن کنید و آنها را پیدا کنید.

ولی جدای از این مسئله رنگها می توانند روی روحیه ما تاثیر بگذارند. پس اگر در کوه و طبیعت این امکان برای ما فراهم می شود، از آن استفاده کنید.رنگهای روشن، شاد، جیغ و کودکانه با محیط اطراف و افراد بومی مشکلی نخواهند داشت و تاثیر مثبتی دارند.

حتی رنگی که می پوشید می تواند نشان دهنده شخصیت شما باشد. در اینجا لیستی از متداول ترین خصوصیت تغییر دهنده خلق و خو  را که به رنگ خاصی نسبت داده شده است، آورده ایم.

  سبز = بهره وری و طراوت

نارنجی = سرگرمی و تکانشگری

قرمز = شور و اشتیاق

آبی روشن = آرامش بخش و آرامش بخش موج سواری

آبی تیره = خرد و قدرت انگور

بنفش = خلاقیت و تجمل

صورتی= عاشقانه و خوشبختی

خاکی = آرامش و طبیعت

  • الهام واعظ

رنگهای اصلی افزایشی و کاهشی

الهام واعظ | شنبه, ۲۲ آذر ۱۳۹۹، ۰۷:۵۲ ب.ظ | ۰ نظر

 

رنگ های قرمز، سبز و آبی (RGB) اجزای اصلی تشکیل دهنده ی نور سفید هستند. این رنگها را رنگهای اصلی افزایشی می نمایند. زیرا وقتی به هم اضافه می شوند نور سفید را منعکس می سازند. ساین، مجنتا و زرد را رنگ های اصلی کاهشی می نامند و در چاپ چهاررنگ از آن ها استفاده می کنند. 

چاپ رنگی بر اساس همان اصول بینایی سه رنگ چشم انسان صورت می گیرد. چشم انسان سه نوع گیرنده ی متفاوت دارد که هر کدام به یکی از رنگهای اصلی RGB نور حساس است. 

هر دو رنگ اصلی افزایشی یکی از رنگهای اصلی کاهشی را می سازد. به همین ترتیب، هر دو رنگ اصلی کاهشی نیز یک رنگ اصلی افزایشی را می سازد. این همان اصلی است که در تفکیک رنگ به کار می رود و در چاپ تصاویر رنگی مورد استفاده قرار می گیرد.

در سیستم افزایشی با افزایش نورهای قرمز، سبز و آبی نور سفید تولید می گردد و با کاهش آنها سیاه به دست می آید.

در سیستم کاهشی با کاهش قرمز، زرد و آبی به سفید می رسیم و با افزایش آنها سیاه به دست می آید. قواعد چاپ بر اساس سیستم کاهشی است.

 

کتاب فرهنگ مصور/ مترجم لادن رضایی

  • الهام واعظ

رنگ چیست؟

الهام واعظ | پنجشنبه, ۲۰ آذر ۱۳۹۹، ۱۲:۵۲ ب.ظ | ۰ نظر

از نظر فیزیکی چیزی به نام رنگ وجود ندارد. چشم ما امواج و طول موج های مختلف آن را تشخیص می دهد و بنابراین ما جهان را رنگی می بینیم. به اشعه های مختلفی که چشم ما می تواند تشخیص دهد ، طیف مرئی گفته می شود. این طیف رنگی نسبتاً باریک شامل قرمز ، نارنجی ، زرد ، سبز ، آبی ، آبی بنفش (که دانشمندان آن را نیلی می نامند) و بنفش است.

چشم ما سه نوع سلول گیرنده رنگ یا مخروط دارد: قرمز ، سبز و آبی (RGB). تمام رنگ های ادراک شده توسط مخلوطی از این سه رنگ تولید می شوند. با این حال ، هر رنگی توسط انسان دیده نمی شود.مردم می توانند تقریباً 10 میلیون رنگ را از هم تشخیص دهند. به این طیف مرئی فضای رنگی انسان گفته می شود. سلول های حس کننده رنگ هر کس به طور یکسان پاسخ نمی دهد ، بنابراین شناسایی یک رنگ خاص بسیار ذهنی است.

از همپوشانی این رنگها با یکدیگر بقیه رنگها درست می شوند.نور قرمز و آبی به رنگ سرخابی است. نور قرمز و سبز زرد را تشکیل می دهد. و نور سبز و آبی رنگ فیروزه ای است. وقتی هر سه ماده اولیه افزودنی با هم همپوشانی داشته باشند ، نور سفید تولید می شود. بنابراین ، نور سفید وجود ترکیبی از همه رنگ است.

مخلوط این رنگ های اصلی قسمت عمده ای از تجربه رنگ انسان را ایجاد می کند. دستگاه های تلویزیون ، مانیتورهای رایانه ، دوربین ها و اسکنرهای رنگی همگی مخلوط هایی از نور قرمز ، سبز و آبی تولید می کنند.

  • الهام واعظ

درصد رنگ مشکی در چاپ

الهام واعظ | سه شنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۹، ۰۸:۲۹ ب.ظ | ۰ نظر

 

در چاپ افست به دلیل استفاده از جوهر چاپ، رنگها با تصاویری که در مانیتور دیده میشوند تفاوت خواهند داشت. لازمه کم کردن این اختلاف داشتن دانش ترکیب رنگ در چاپ افست است. رنگهای در چاپ افست از ترکیب چهار رنگ اصلی بدست می آیند CMYK .

درصد رنگ مکشی در چاپ افست بنا به کاربرد آن متفاوت است.  برای فونت مطالب به بهتر است از درصد رنگی k:100 استفاده کنیم و درصد بقیه رنگها را 0 قرار دهیم. به این ترتیب نوشته ها با یک رنگ چاپ میشوند و خوانایی بیشتری خواهند داشت.

ولی اگر زمینه یک بروشور و کاتالوگ و .. را بخواهیم مشکی چاپ کنیم و فقط رنگ مشکی را با درصد 100 چاپ کنیم و بقیه رنگها 0 باشند، بعد از چاپ رنگ مشکی بوری خواهیم داشت. چون در سطح بزرگتر استفاده از مشکی به تنهایی کافی نیست و نمیتواند کل سطح صفحه را پوشش دهد. اگر از تمام رنگها درصد 100 را انتخاب کنبم آنگاه باز هم مشکی ممکن است بور شود و یا به سمت زرد کشش پیدا کند. زیرا ترکیب تمام رنگها با هم و به یک میزان باعث می شود، رنگ روشنی مانند زرد بر روی کل صفحه غالب شود.

درصد رنگ مشکی در چاپخانه های مختلف ممکن است کمی اختلاف داشته باشد. اگر به چاپخانه دسترسی داشته باشید، می توانید سوال کنید. در غیر این صورت از درصد های زیر برای رنگ مشکی کمک بگیرید.

K:100  Y:40   M:60   C:70

K:100  Y:40   M:40   C:40

K:100  Y:50   M:50   C:50

  • الهام واعظ